Czy emocje kobiety w ciąży mogą wpływać na dziecko, jego przyszłość i wybory życiowe? Projekt/cel wg Totalnej Biologii

W Totalnej Biologii emocje mają fundamentalne znaczenie. Zablokowane, nieprzepracowane, wyparte mogą być źródłem chorób i wielu życiowych problemów. Choroby są wynikiem konfliktów emocjonalnych i traumatycznych wydarzeń. W przypadku dzieci do około 10 roku życia emocje rodziców, a szczególnie mamy wpływają na zdrowie i zachowania dzieci (szczegółowo mówię o tym w webinarze Szczęśliwy Rodzic = Szczęśliwe Dziecko). Wpływ emocji rodziców zaczyna już wcześniej. 

Według Totalnej Biologii nie przychodzimy na świat jako “czysta tablica”, na której dopiero zapisze się nasza historia. Nie chodzi tylko o geny, które decydują o tym jak wyglądamy i jakie mamy predyspozycje. Nasz wewnętrzny dysk zostaje zaprogramowany dużo wcześniej. To, co na nim otrzymaliśmy wpływa na wzorce myślenia, decyzje, zachowania i choroby. Na naszej tablicy znajdują się “zapiski” przodków, rodowe historie oraz nadany mam projekt/cel i to o nim będzie dzisiejszy wpis.

Jeżeli jesteś mamą, to proszę abyś nie uruchamiała poczucia winy. Nie myślała, że mogłaś zrobić coś lepiej, inaczej. Jestem mamą dziecka hospicyjnego, gdybym obwiniała siebie, to nie pomogłabym ani sobie, ani mojemu dziecku.
Mam nadzieję, że te treści będą dla Ciebie wskazówką.

Co to jest Projekt/Cel?

W perspektywie Totalnej Biologii istnieje pojęcie projekt/cel lub projektowanie celu. Ma ogromne znaczenie, ponieważ może mieć determinujący wpływ na życie, życiowe wybory, sytuacje, zachowania i zdrowie dziecka. Definiowany jest jako nieświadomie przyjęty przez dziecko program, które w swoim życiu będzie dążyło do jego realizacji. Projekt ten wynika ze zdarzeń, sytuacji i przede wszystkim emocji, których doświadczali rodzice (lub jedno z nich) przed przed poczęciem dziecka, w momencie narodzin i w pierwszym rok życia dziecka.

Autorem tej teorii jest Marc Frecht, który wprowadził pojęcie pamięciowych cykli komórkowych. Jest to fundamentalna zasada, która odnosi się do wszystkiego: podmiotów i przedmiotów. Wszystko istnieje najpierw w sferze niematerialnej. Plan rodzi się w fazie niematerialnej, a w fazie materialnej znajduje się cel. Wszystko ma swojego twórcę. Każdy podmiot/przedmiot realizuje w fazie materialnej cel, który wynika z planu jego twórcy.

Projekt/cel to czas, w którym rodzice nieświadomie tworzą plan na życie dziecka, a następnie dziecko nieświadomie go realizuje. Projekt może mieć zarówno pozytywny, jak i negatywny wymiar. Doświadczenia i odczucia rodziców w czasie projektowania tworzą schemat tego, jak dziecko będzie się zachowywało i jakich wyborów będzie dokonywało w swoim życiu.

Co wpływa na Plan/Cel:

Najważniejsze są emocje i odczucia, a  także nieprzerobione traumy.

  • 9 miesięcy przed poczęciem  – znaczenia ma cały kontekst życia rodziców, ich relacja, sytuacja finansowa, rodzinna. Znaczenie może mieć też sytuacja polityczna oraz inne okoliczności, które miały miejsce przed poczęciem i wpływały na odczucia rodziców.
  • Okoliczności poczęcia są niezwykle istotne. Szczególnie to, czy było ono planowane czy nie. Błędne obliczenie dni płodnych, antykoncepcja, która nie zadziałała, “wpadka” to wszystko ma znaczenie. W pamięci i projekcie dziecka szczególnie zapisuje się to, jak jego mama zareagowała na informacje o ciąży. Cieszyła się, smuciła, czy przestraszyła? Pomyślała, że to nieodpowiedni moment, albo nieodpowiedni partner, pomyślała, że ma problem, czy zaakceptowała to, że zostanie mamą? Ważne jest także to jak na ciążę zareagował tata.
  • Narodziny ważne jest to, w jaki sposób przychodzimy na świat: naturalnie, przez cesarskie cięcie czy poród kleszczowy. Szybko, wolno, w jakich warunkach. Atmosfera, emocje i odczucia mamy podczas porodu mają ogromne znaczenie. 

Czy projekt cel determinuje nasze
drogi i wybory życiowe?

Czasami z niewyjasnionych przyczyn ciagle “pakujemy” się w te same sytuacje, wybieramy partnerów, którzy nie są odpowiedni, mamy niewytłumaczalne reakcje na różne sytuacje i nie potrafimy odpowiedzieć sobie dlaczego. Możliwe, że realizujemy “nasz program”. W Totalnej Biologii okres projektowania celu nie jest jednak ostatecznym wyznacznikiem naszego losu. Przyjrzenie się mu jest narzędziem, które pozwala znaleźć przyczynę problemów, schematów czy wyborów życiowych. Mogą one wynikać z tego, że nieświadomie realizujemy to, co zostało nieświadomie zaprogramowane przez naszych rodziców. Dopóki nie uświadomimy sobie tych mechanizmów, problem zawsze będzie powracał. Często szukamy pomocy, wyjaśnienia naszych problemów lub problemów naszych dzieci u różnych specjalistów. Jeżeli wciąż nie możemy znaleźć rozwiązania lub problem powraca warto przyjrzeć się temu, co działo się w ciąży, jak wyglądał poród i pierwszy rok życia dziecka. W ten sposób możemy odkryć nasz potencjał i zacząć realizować własne cele, a nie te zaprogramowane w tym okresie.

Rodzicom małych dzieci bardzo polecam webinar : Szczęśliwy Rodzic = Szczęśliwe Dziecko cz.I  i/lub Szczęśliwy Rodzic = Szczęśliwe Dziecko cz. II, w których mówię, o tym jak Twoje emocje wpływają na dziecko i jak możesz mu pomóc -> sprawdź opinie

Jeżeli jesteś rodzicem na blogu znajdziesz inne wpisy, które mogą Cię zainteresować np. o bliskości czy alergii według Totalnej Biologii

Dbaj o siebie!

Konsultant Totalnej Biologii | Dietetyk Medycyny Chińskiej

Napisz komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Akceptuję warunki newslettera.*